Regulamin rozgrywek "Counter Strike 2" turnieju "W i Poza Ekranem #9"

I. Drużyny

  1. Do Turnieju przystąpić może 8* drużyn, z których wszystkie będą rywalizować na żywo, a finaliści podczas rozgrywek w Zespole Szkół nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Szczecinku w dniu 18.02.2025 r. (* - możliwość zwiększenia liczby walczących drużyn do 16, w razie niedopełnienia tej liczby pierwszeństwo mają drużyny zarejestrowane wcześniej).
  2. Drużyna ma obowiązek zgłosić chęć udziału w Turnieju poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie https://wipozaekranem.pl/ od 05.11.2024 r. do 24.12.2024 r.
  3. Drużyna musi się składać z 5 Graczy. W innym przypadku drużyna niepełna zostaje zdyskwalifikowana.
  4. Gracze wchodzący w skład danej drużyny nie mogą posiadać blokady VAC na koncie steam, na którym zamierzają rozgrywać turniej. Osoby posiadające restrykcje nie mogą uczestniczyć w turnieju.
  5. Zawodnik Rezerwowy:
  1. Do rozgrywek mogą przystąpić uczestnicy w wieku od 13. roku życia do 29. roku życia. W przypadku uczestnika młodszego niż 16 lat wymagana będzie zgoda rodzica lub opiekuna prawnego. Zgoda musi zostać wypełniona i własnoręcznie podpisana przez rodzica lub opiekuna prawnego.
  2. Drabinka meczy będzie widoczna do 31.12.2024 r.
  3. Uczestnik każdej z drużyn zobligowany jest do podania nazwy profilu Steam oraz SteamID (w razie problemów z identyfikacją przez nazwę). Dane te zostaną użyte przez organizację turnieju w celu sprawdzenia profilu steam i weryfikacji zdolności udziału do gry.

II Eliminacje w trybie on-line:

  1. Rozgrywki eliminacyjne (w przypadku większej liczby drużyn niż 8) w trybie on-line odbywają się w dniach 01.01.2025 - 31.01.2025 r.
  2. Data rozegrania meczu dla każdej pary Drużyn jest ustalana i podawana do wiadomości z wyprzedzeniem.
  3. W wypadku wyraźnego konfliktu daty meczu eliminacyjnego z grafikiem Graczy data ta może ulec zmianie. Należy wtedy podać z wyprzedzeniem zgłosić to organizacji.
  4. Mecz eliminacyjny nie może rozpocząć się później niż z 15 minutowym opóźnieniem.
  5. W wypadku przekroczenia 15 minut opóźnienia:
  1. Mecze eliminacyjne odbywają się w trybie “Best of one”.
  2. W przypadku wykrycia oszustwa u jednego z Graczy, cała Drużyna zostaje zdyskwalifikowana.

III. Mecze półfinałowe i finałowe

  1. Mecz nie może rozpocząć się później niż z 15 minutowym opóźnieniem.
  2. W wypadku przekroczenia 15 minut opóźnienia:
  1. Mecze odbywają się w trybie “Best of one”, mecz finałowy odbędzie się w trybie “Best of three”.
  2. W przypadku wykrycia oszustwa jednego z Graczy, cała Drużyna zostaje zdyskwalifikowana. Rozgrywki odbywają się w trybie Turniejowym.

IV. Rozgrywki na żywo

  1. Drużyna ma obowiązek stawić się na sali pół godziny przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia meczu, a wypadku rozgrywek finałowych godzinę wcześniej.
  2. Drużyny zobowiązane są przestrzegać zasad fair-play oraz kultury osobistej.
  3. Organizatorzy mają prawo wydać Drużynie ostrzeżenie lub zdyskwalifikować ją w przypadku, kiedy Drużyna będzie się zachowywać niesportowo.
  4. Przez niesportowe zachowanie rozumie się:
  1. Drużyny mają prawo poprzez Organizatorów poprosić widzów o spokój. Widzowie mają obowiązek uszanować i zastosować się do tych próśb. W innym wypadku zostaną wyproszeni z sali.
  2. Wszelkie zastrzeżenia co do rozgrywki oraz sprzętu można zgłaszać do zakończenia meczu.
  3. Gracze mają możliwość grania z użyciem swojego sprzętu (tj. słuchawki, mikrofony, myszki, klawiatury i pomniejsze akcesoria). Organizatorzy zalecają użycie, lecz nie biorą odpowiedzialności za wyżej wymieniony sprzęt.
  4. W przypadku znacznego uszkodzenia sprzętu udostępnionego przez Organizatora, Drużyna ma obowiązek pokrycia wszelkich szkód.
  5. Drużyna korzystając z udostępnionych stanowisk ma obowiązek wypełnić formularz znajdujący się przy stanowiskach przed rozpoczęciem meczu.
  6. Gracz ma obowiązek poinformować Organizatorów o wszelkich problemach mogących mieć wpływ na przebieg gry przed rozpoczęciem rozgrywek.
  7. Przebieg gry jest nadzorowany przez dwóch sędziów.
  8. W przypadku wykrycia oszustwa u jednego z Graczy, cała Drużyna zostaje zdyskwalifikowana. 13.Mecz nie może rozpocząć się później niż z 15 minutowym opóźnieniem.
  9. W wypadku przekroczenia 15 minut opóźnienia:
  1. Organizator może zapewnić tylko podstawowy headset nie wygłuszający zewnętrznych dźwięków.
  2. Organizator nie odpowiada za dyskomfort gry spowodowany zakłóceniami dźwięku pochodzenia zewnętrznego.
  3. Rozgrywki odbywają się trybie "Turniejowym"

V. Konfiguracja rozgrywki:

  1. Konfiguracja serwera powinna wyglądać następująco:
  1. Turniej może być rozgrywany na mapach:
  1. Banowanie i wybór stron odbywa się na stronie: https://www.mapban.gg/en/ban/cs2/competetive, z podanymi ustawieniami (lobby generuje organizator)(Organizator nie jest powiązany z wymienioną stroną oraz nie odpowiada za błędy znajdujące się na niej. Strona wykorzystywana jest jako narzędzie pomocnicze fazy banowania):
  1. Każda drużyna posiada trzy bany mapy.
  2. Kapitanowie drużyny otrzymują w lobby link do banowania map, gdzie następuje proces wyboru.
  3. Drużyna pierwsza w drabince zaczyna banować jako pierwsza.

VI. Inne ustalenia:

VII. Nagrody:

  1. Po zakończeniu rozgrywek turniejowych na żywo, członkowie pierwszego miejsca otrzymują nagrody, miejsce drugie i trzecie otrzymują nagrody pocieszenia. Każdy uczestnik po otrzymaniu nagrody zobowiązany jest do poświadczenia jej odebrania czytelnym podpisem na "Protokole odebrania nagrody w turnieju gier komputerowych „W i Poza Ekranem” ".
  2. Wykaz nagród:

VII. Specyfikacja sprzętu rozgrywek na żywo:

  1. Jednostka centralna:
  1. Monitor: Dell P2219
07.02.2025